assyakirah.blogspot.com

Mencari Yang Tersirat Di Sebalik Yang Tersurat

Media Israel Akui Kekuatan HAMAS



Media Israel menyifatkan lautan manusia yang menyertai sambutan ulangtahun ke-20 HAMAS di Ghaza semalam (15 Disember) sebagai sebagai bukti kekuatan pergerakan mereka dan mereka memiliki penguasaan sebenar ke atas bumi Ghaza.
Wartawan Televisyen Siaran 10 Israel mengulas tentang sambutan yang terbesar dalam sejarah pergerakan HAMAS :"Seolah-oleh semua rakyat Ghaza keluar dari rumah mereka menyertai perhimpunan ini."
Beliau menambah lagi :" Setelah sambutan mengingati kematian Yasir Arafat di Ghaza, sebahagian orang menyangka HAMAS telah lemah, tetapi hari ini tidak kira sama ada yang hadir 100,000 orang atau 200,000 orang, sambutan ini berjaya membuktikan kekuatan HAMAS dan mereka benar-benar memiliki penguasaan ke atas Ghaza."
Stesyen Televisyen menyeru Kerajaan Israel supaya berunding dengan HAMAS kerana mereka tidak mempunyai pilihan lain di hadapan mereka selain itu," Kerana setiap usaha untuk melemahkan HAMAS tidak akan berjaya meragut sokongan rakyat terhadap HAMAS. Memotong elektrik, memberhentikan gaji, menutup laluan, atau membunuh pemimpin mereka tidak akan menatijahkan apa-apa."
Sumber asal di sini.
Ulasan saya :
Syabas buat para pejuang HAMAS..
Hanya dengan berpegang teguh kepada prinsip Islamlah, musuh Islam akan gerun dan tunduk kepada umat Islam.
Bak kata-kata Saidina Umar Al-Khattab : " Kita adalah kaum yang diberi kemuliaan dengan Islam, sekiranya kita mencari kemuliaan dengan selain apa yang dimuliakan Allah, kita akan dihinakan Allah."
Mereka telah membuktikan kebenaran iman dan keyakinan mereka, bagaimana pula dengan kita yang belum teruji?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Demi Masa

Waktu Solat

Doa Nabi Daud a.s.

"Ya Allah, kurniakanlah aku cinta-Mu, cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikanku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada diriku, keluargaku dan air yang sejuk."

Improving Your English

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 

Pengikut

Powered By Blogger