assyakirah.blogspot.com

Mencari Yang Tersirat Di Sebalik Yang Tersurat

Awas Dengan Penyakit Biasa Dengan Maksiat!


Pernahkah anda melihat suatu perkara yang maksiat tetapi disebabkan perkara itu terlalu banyak berlaku di sekeliling anda hingga menyebabkan anda berasa 'biasa' dan tidak 'berasa janggal' dengan maksiat tersebut? Bahkan kemungkinan anda pula berasa pelik dengan orang yang berusaha untuk menghalang maksiat tersebut.

Jika anda pernah berasa demikian, awas dan berhati-hatilah dengan hati anda kerana kemungkinan hati anda telah dihinggapi penyakit 'biasa dengan maksiat'.

Ustaz Wajdi Ghanim di dalam kitab kecilnya "Perilaku Muslim di Perantauan" memberikan nasihat khususnya muslim di perantauan agar berhati-hati dari terkena penyakit ini.Perkara haram tetap haram sekalipun ianya menjadi kebiasaan di dalam masyarakat.Mata yang selalu melihat dan membaca maksiat, telinga yang lali mendengar maksiat di sekeliling tidak seharusnya menyebabkan penilaian muslim terhadap maksiat berubah.

Awas dan berhati-hatilah saudara seakidahku sama ada di perantauan atau di tanahair sendiri, saya menasihatkan diri saya dan sahabat-sahabat agar bertaqwalah kepada Allah dan memelihara iman menghadapi dunia akhir zaman penuh dengan fitnah ini.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud:
"Bermula Islam itu dalam keadaan asing dan akan kembali asing sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang asing itu."

Salam mujahadah!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Demi Masa

Waktu Solat

Doa Nabi Daud a.s.

"Ya Allah, kurniakanlah aku cinta-Mu, cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikanku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada diriku, keluargaku dan air yang sejuk."

Improving Your English

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 

Pengikut

Powered By Blogger