assyakirah.blogspot.com

Mencari Yang Tersirat Di Sebalik Yang Tersurat

Rakyat tanggung risiko jika pilih pembangkang sepenggal ??

Utusan Malaysia hari ini melaporkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memberi amaran bahawa sebarang eksperimen untuk memilih parti pembangkang memerintah, walaupun hanya sepenggal, boleh mendatangkan risiko teruk kepada ekonomi dan pembangunan negara.

Perdana Menteri menegaskan, proses menubuhkan kerajaan sebenarnya bukan sesuatu yang boleh dibuat main-main sehingga memerlukan eksperimen politik.

Beliau berkata, jika eksperimen dalam tempoh lima tahun itu tidak menjadi kenyataan, risikonya pasti ditanggung oleh rakyat.

Dalam konteks ini, beliau mengingatkan rakyat hanya Barisan Nasional (BN) boleh memerintah negara dan telah pun menghasilkan kemajuan yang terbukti hari ini.

“Nak buat eksperimen lima tahun, kalau tak jadi, bukankah teruk? Risikonya tinggi dan saya harap (idea itu) tidak dapat sambutan,” katanya.

Abdullah berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Ramah Mesra Perdana Menteri dengan Warga Pendidik Kepala Batas di Dewan Milenium di sini hari ini.


Ulasan saya :

Saya rasa ucapan PM ini tidak relevan dan tidak konsisten. Jika tidak, maka kita juga boleh katakan, tidak perlulah menyuruh rakyat Kelantan menukar kerajaan Tuan Guru Nik Aziz yang sudah memerintah selama 18 tahun dan terbukti mampu bertahan dan membangun bersama Islam walaupun ditekan.

Yang mana satu lebih penting, kerajaan Islam yang adil, amanah, menekankan pembangunan insan dan kebajikan rakyat atau negara maju dengan kekayaan berlegar di kalangan segolongan kecil rakyat sahaja, penipuan berleluasa, akhlak rosak seperti keadaan kerajaan umat terdahulu yang dimusnahkan Allah SWT? Yang mana satu sesuai dengan apa yang disebut dalam Al-Quran sebagai "Baldatun Toyyibatun wa Rabbun Ghafur"? Bukankah Allah telah berfirman di dalam Al-Quran di dalam Surah Al-A'raf ayat 96 yang bermaksud :

"Jikalau sekiranya penduduk negeri -negeri itu beriman dan bertakwa, nescaya pastilah kami akan melimpahkan barakah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan ayat-ayat Kami,itu maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatan mereka."

Yakin-yakinkanlah diri terhadap janji Allah, ya ulil albab!

Selingan :

Sajak 100 fakta kelantan 17 tahun oleh Dinsman sempena 17 tahun pemerintahan PAS di bawah TG Nik Aziz

0 ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Demi Masa

Waktu Solat

Doa Nabi Daud a.s.

"Ya Allah, kurniakanlah aku cinta-Mu, cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikanku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada diriku, keluargaku dan air yang sejuk."

Improving Your English

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 

Pengikut

Powered By Blogger