assyakirah.blogspot.com

Mencari Yang Tersirat Di Sebalik Yang Tersurat

Jangan Bersedih

Puas hati dapat membeli buku yang saya idamkan untuk memilikinya sendiri sejak beberapa tahun lalu. Sebenarnya saya sudah membacanya sebelum ini, tetapi terasa rugi tidak memilikinya sendiri. Tambah teruja kerana saya pernah dikhabarkan bahawa Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat juga membaca buku ini ketika beliau terlantar di hospital akibat serangan jantung beberapa ketika dahulu. Buku motivasi Islam yang sangat menarik untuk dibaca sebagai bahan motivasi, pemujuk hati dalam mengharungi gelombang kehidupan yang mencabar.

Seringkali manusia kecundang dalam hidup kerana tenggelam dalam perasaan 'frust'dan sedih sedangkan dunia masih belum berakhir dengan ujian yang bertalu-talu. Hakikatnya, ujian merupakan sunnatullah. Tiada manusia yang tidak diuji. Muslim, non muslim, kaya, miskin, semuanya akan mengalami ujian yang tersendiri dalam kehidupan. Ketidakfahaman tentang hakikat ujian menjadikan manusia mudah hilang arah apabila diuji. Gejala 'stress' atau tekanan jiwa begitu merebak dalam masyarakat dunia moden hari ini. Justeru, buku 'best seller' yang ditulis oleh Dr. 'Aid Al-Qarni ini seumpama ubat penawar yang datang tepat pada masanya. Dikuatkan dengan ayat Al-Quran, hadith, kata-kata cendekiawan Islam dan Barat serta kisah-kisah yang bolah dijadikan pedoman dalam menjalani kehidupan.

Buku yang dicetak berjuta-juta naskhah di Dunia Arab ini juga diterjemahkan ke pelbagai bahasa. Di Malaysia pun sudah ada terjemahannya dalam bahasa Malaysia.Hmm..jadi promosi bukulah pula. Baca, jangan tak baca :-).

La Tahzan, Don't Be Sad, Jangan Bersedih.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Demi Masa

Waktu Solat

Doa Nabi Daud a.s.

"Ya Allah, kurniakanlah aku cinta-Mu, cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikanku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada diriku, keluargaku dan air yang sejuk."

Improving Your English

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 

Pengikut

Powered By Blogger