assyakirah.blogspot.com

Mencari Yang Tersirat Di Sebalik Yang Tersurat

Inilah Universiti, tempat saya menadah ilmu daripada para doktor dan doktorah yang ikhlas, tempat saya bertungkus lumus menjawab kertas-kertas peperiksaan, tempat yang paling takut dijejaki setiap kali keputusan keluar, bahkan tempat kami menerima barang serta wang sedekah para dermawan Arab setiap kali Ramadan menjelma! Meskipun sedikit uzur (tapi sekarang dah banyak berubah) namun tetap setia menumpahkan jasanya kepada penuntut ilmu yang datang dari serata dunia Islam.

Tempat jatuh lagi dikenang, lagikan pula tempat menuntut ilmu. Terkenang sahabat-sahabat yang telah pulang ke tanahair menabur budi pada anak bangsa. Semoga terus istiqamah di jalan Allah. Dedikasi juga ucapan terima kasih buat semua pensyarah, guru dan sheikh yang ikhlas mengajar saya di Mansurah , sama ada di kuliah atau di Dewan Persada Jazirah Al-Ward. Hadiah Alfatihah buat Almarhum pensyarah Usul Fiqh saya yang buta tetapi terang hatinya, yang pulang ke rahmatullah selepas kami menamatkan Ijazah kami di Universiti Al-Azhar Mansurah tahun 2002. Semoga Allah menempatkan beliau bersama golongan anbiya', syuhada' dan solihin.

(Catatan sempena ziarah ke Bumi Mansurah 5 Julai 2007 yang lalu. Akhirnya rindu terubat setelah setahun tidak menjejakkan kaki ke sana, walaupun hadirku sekejap cuma.)


0 ulasan:

Catat Ulasan

Cari

Demi Masa

Waktu Solat

Doa Nabi Daud a.s.

"Ya Allah, kurniakanlah aku cinta-Mu, cinta orang yang mencintai-Mu, dan amalan yang menyampaikanku kepada cinta-Mu. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku cintai daripada diriku, keluargaku dan air yang sejuk."

Improving Your English

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 

Pengikut

Powered By Blogger